Ulica Matejki nareszcie w kontraruchu!

Kontraruch wprowadzono również na płycie rynku.

Po wielu latach starań niemożliwe stało się możliwe – rowerzyści mogą opuścić rynek jadąc ulicą Matejki w kierunku placu Londzina. Dzięki temu dojazd w okolice centrum przesiadkowego skróci się o ok. 900 metrów! Bo chcąc zgodnie z przepisami dotrzeć z Rynku do dworca kolejowego dotychczas trzeba było jechać kolejno ulicami Regera, Limanowskiego, Górny Rynek, Garncarska (trudne skrzyżowanie), Bobrecka (bardzo ruchliwa i krzyżująca się z równie ruchliwą Katowicką) i Hajduka.

Do niedawna kontraruch rowerowy, bo tak nazywa się możliwość poruszania się rowerem w kierunku przeciwnym do ogólnej organizacji ruchu, był możliwy tylko na ul. Głębokiej. Od 31 sierpnia, oprócz Matejki został również wprowadzony na ulicach Szersznika, Szerokiej i samym Rynku. W planach są dalsze ulice jednokierunkowe w centrum miasta. Szczególnie interesująca dla rowerzystów będzie między innymi możliwość poruszania się „pod prąd” ul. Kochanowskiego oraz możliwość skrętu w lewo z ul. Limanowskiego w ul. Regera lub Szersznika. Wszystkie opisane zmiany sprawiają i będą dalej sprawiać, że poruszanie się rowerem po śródmieściu będzie coraz wygodniejsze.

Zwracamy uwagę, że kontraruch w Śródmieściu odbywa się bez wydzielonych pasów dla rowerów (tzw. kontrapasów). Informuje o nim tylko oznakowanie pionowe. Dla wielu uczestników ruchu to nowość, dlatego kierowcy i rowerzyści – zachowajcie ostrożność i bądźcie wyrozumiali dla innych.

Kluczowa dla rowerzystów zmiana, czyli wprowadzenie kontraruchu na ul. Matejki. To znacznie upraszcza opuszczenie rynku w kierunku północnym.
Kluczowa dla rowerzystów zmiana, czyli wprowadzenie kontraruchu na ul. Matejki. To znacznie upraszcza opuszczenie rynku w kierunku północnym.
Wjazd na ul. Szersznika. Tu uległ zmianie ogólny kierunek ruchu - obecnie ta droga umożliwia wyjazd z rynku.
Wjazd na ul. Szersznika. Tu uległ zmianie ogólny kierunek ruchu – obecnie ta droga umożliwia wyjazd z rynku.
Obszar objęty opisywaną zmianą organizacji ruchu. Mapa z materiałów Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie.
Obszar objęty opisywaną zmianą organizacji ruchu. Mapa z materiałów Miejski Zarząd Dróg w Cieszynie.
Informacja o kontraruchu dla kierowców poruszających się jednokierunkową ul. Szersznika.
Informacja o kontraruchu dla kierowców poruszających się jednokierunkową ul. Szersznika.
0 0 głosy
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Opinie w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

[…] również dostrzec kolejną dużą i pozytywną zmianę a mianowicie wprowadzanie kontraruchu rowerowego w Śródmieściu. Ponieważ jednak kontraruch de facto nie wiąże się z tworzeniem nowej infrastruktury rowerowej, […]

Błażej

Jechałem wczoraj z rynku ulicą Szersznika. Skoro jest tam kontraruch rowerowy to dlaczego na skrzyżowaniu z Górnym Rynkiem od tej strony nie ma znaku odnośnie pierwszeństwa, lub jego braku dla rowerów?

Obserwuj nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Wesprzyj stowarzyszenie!

Twoja darowizna pomoże nam promować komunikację rowerową i organizować wydarzenia dla społeczności Cieszyna.

Numer konta:
85 1020 1390 0000 6002 0745 2016
Odbiorca:
Rowerowy Cieszyn
Tytuł przelewu:
Darowizna na cele regulaminowe

Ostatnie wpisy

Najnowsze komentarze

Kategorie

Meta