- Budowa CPR/DDR w ramach trasy 607 od al. Piastowskiej do Marklowic przebiegająca wzdłuż Olzy.
- Budowa elementów CPR/DDR w ramach trasy 604 od centrum przesiadkowego do granic miasta Cieszyna w celu zapewnienia spójności całego odcinka
- Budowa DDR na nieczynnym odcinku ul. Ustrońskiej w kierunku ul. Mlecznej z przejściem pieszo-rowerowym przez ul. Wiślańską.
- Utworzenie połączenia DDR na ul. Kossak-Szatkowskiej (kraniec południowy), zapewniającego połączenie osiedli ZOR i Podgórze, z wykorzystaniem: ul. Hallera, stok Cieślarówki, ul. Żwirki i Wigury, Solnej, Bielskiej, Kolejowej – budowa odcinków CPR oraz poruszanie się w ruchu ogólnym na mniej ruchliwych ulicach.
- Utworzenie CPR-ów przy ul. Katowickiej – od CPR na ul. Pikiety do ronda JP II.
Propozycje zmian – mapa
Zapoznajcie się proszę z propozycjami na poniższej mapie. Pod mapą zamieszczam kilka komentarzy i wątpliwości. Bo w kilku miejscach nie mam chyba dobrego pomysłu.
- Zwracam uwagę na „czarną” trasę z Małego Jaworowego do centrum – chodzi o to, żeby połączyć ul. Kossak (górny kraniec) z centrum. Zaproponowany wariant ma tę zaletę, że na Cieślarówce można zrobić trawers, który złagodzi nachylenie. Z kolei Żwirki i Wigury jest dosyć płaska i mało ruchliwa, więc tam można by poruszać się w ruchu ogólnym. Do zastanowienia jest, jak z ronda M. Wardasówny dotrzeć do ul. RNKC. Moim zdaniem najlepiej w śladzie tego zaniedbanego chodnika, który zaczyna się schodkami obok ronda.
- Trasa 607 (zielony i fioletowy) – proponuję tylko wariant nad Olzą, żeby nie było dyskusji. Do sprawdzenia (trzeba zrobić przejście), jak wygląda teren za PPG i czy dałoby się iść dalej wzdłuż rzeki aż do mostu w Pogwizdowie. Zwróćcie uwagę na zaproponowane przeze mnie 3 łączniki
- Trasa 604 – wielowariantowo, zgodnie z wynikami audytu. Mapę zakończyłem mniej więcej na granicy z Goleszowem, żeby nie komplikować obrazu (tu dyskutujemy tylko Cieszyn).
- Szukam dobrego pomysłu – i tu chyba pytanie do Szymona i Marcina, jako mieszkańców tego terenu, jak z Liburnia wytyczyć optymalną trasę w stronę centrum przesiadkowego – żeby nie była zbyt stroma i możliwe odseparowana od ruchu samochodowego.
- Proponuję jeszcze wytyczenie trasy wzdłuż Katowickiej od Pikiety. Mniej więcej do cmentarza jest szeroko i tam nie będzie problemu. Co dalej, nie za bardzo wiem – znowu liczę na wsparcie Szymona i Marcina, ale pozostałych też zachęcam 🙂
- Jeżeli ta mapka jeszcze do czegoś Was zainspiruje, to zgłaszajcie.