Dobry szuter nie jest zły

Dobrze utrzymana szutrowa droga doskonale komponuje się z nadmorskim otoczeniem.

Dobrze utrzymana, szutrowa ścieżka rowerowa może zapewniać komfort jazdy porównywalny z poruszaniem się po nawierzchni asfaltowej. Z pewnością zadowoleni będą trekkingowcy a zwłaszcza gravelowcy, bo przecież rowery tych ostatnich wzięły swoją nazwę od wspomnianego rodzaju podłoża (gravel = szuter). Wysypane drobnym kamieniem i ładnie wkomponowane w otoczenie drogi dla rowerów można napotkać między innymi w Danii w okolicach Morza Wattowego.

Drogi szutrowe szczególnie dobrze sprawdzają się w pobliżu drzew. W przypadku nawierzchni bitumicznych korzenie często wypychają asfalt, co prowadzi do powstawania uciążliwych nierówności. Na nawierzchni szutrowej takie uszkodzenia  likwiduje się o wiele łatwiej.
Drogi szutrowe szczególnie dobrze sprawdzają się w pobliżu drzew. W przypadku nawierzchni bitumicznych korzenie często wypychają asfalt, co prowadzi do powstawania uciążliwych nierówności. Na nawierzchni szutrowej takie uszkodzenia likwiduje się o wiele łatwiej.
Szutrowa droga gdzieś w okolicach Skejrn na Jutlandii pięknie wije się pośród łąk.
Szutrowa droga gdzieś w okolicach Skejrn na Jutlandii pięknie wije się pośród łąk.
Przykładowe oznakowanie duńskich tras rowerowych.
Przykładowe oznakowanie duńskich tras rowerowych.
A w upalny dzień wystarczy zatrzymać się na jednej z plaż i zażyć kąpieli w wodach Morza Północnego.
A w upalny dzień wystarczy zatrzymać się na jednej z plaż i zażyć kąpieli w wodach Morza Północnego.

Dobrze utrzymana szutrowa droga doskonale komponuje się z nadmorskim otoczeniem.
Dobrze utrzymana szutrowa droga doskonale komponuje się z nadmorskim otoczeniem.
Okolice Morza Wattowego to tereny podmokłe, poprzecinane liczną siecią kanałów i rzek. Z drugiej strony ruch pieszy i rowerowy jest w wielu miejscach na tyle mały, że nie warto budować mostów. Wystarczą takie samoobsługowe promy.
Okolice Morza Wattowego to tereny podmokłe, poprzecinane liczną siecią kanałów i rzek. Z drugiej strony ruch pieszy i rowerowy jest w wielu miejscach na tyle mały, że nie warto budować mostów. Wystarczą takie samoobsługowe promy.
0 0 głosy
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Opinie w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Ostatnie wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta