Kładka rowerowa “przy okazji”

Kładka składa się z dwóch części, oddzielnie dla każdego kierunku ruchu. Środkiem przebiega rurociąg.

Kładki pieszo rowerowe niekoniecznie muszą powstawać jako oddzielne obiekty, ale mogą być projektowane przy okazji budowy mostów lub innej infrastruktury technicznej.

Ciekawym rozwiązanie tego typu jest przeprawa w okolicach Vratimova nad rzeką Ostawicą. Została ona wybudowana razem z rurociągiem przebiegającym nad rzeką. Tej konstrukcji można się przyjrzeć jadąc trasą rowerową z Frydka Mistka do Ostrawy. Rozwiązanie ciekawe, bo relatywnie tanie – podobne instalacje są zwykle projektowane z dosyć dużym zapasem obciążeń, więc uwzględnienie w projekcie przeprawy dla ludzi i rowerów jest o wiele tańsze niż budowa oddzielnego mostu.

Oparte na takim samym oszczędnym planowania rozwiązania można spotkać w wielu miejscach, czego dowodzą dwa ostatnie zdjęcia z Austrii.

Dlaczego o tym wspominamy? Od jakiegoś czasu jest mowa o kolejnej kładce pieszo rowerowej w okolicach mostu kolejowego na końcu alei Piastowskiej. Projektem miała się zająć strona czeska. „Miała”, ponieważ, jak wynika z dostępnych informacji, od dłuższego czasu nic się w tym temacie nie dzieje. Dlatego warto wrócić do fazy koncepcyjnej i zastanowić się, czy koniecznie w tym miejscu trzeba budować zupełnie nową, z pewnością bardzo drogą kładkę, czy też dałoby się dobudować podwieszaną konstrukcję do istniejącego mostu kolejowego.

Piotr Stokłosa

0 0 głosy
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Opinie w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Ostatnie wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta