Pierwszy w Cieszynie pas ruchu dla rowerów

Wydzielony pas dla rowerów na ul. 3 Maja w pobliżu zakładów Celmy. Pas ma szerokość 1,5 m.

O wyznaczenie pasa dla rowerów na ul. 3 Maja staraliśmy się od kilku lat. Ta ulica szczególnie nadaje się do tego celu ze względu na swoją stosunkowo dużą szerokość, pozwalającą na wyznaczenie półtorametrowego pasa i zachowanie odpowiedniej szerokości pasów dla ruchu samochodowego. Nasze działania ostatecznie zostały zwieńczone sukcesem w postaci wytyczenia pasa ruchu dla rowerów. Dzięki temu od października tego roku rowerzyści jadący w górę ulicy 3-go Maja mogą czuć się bezpieczniej.

To pierwsze takie rozwiązanie w Cieszynie. Cieszymy się, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w Cieszynie zgodziły się na jego wprowadzenie oraz doprowadziły do realizacji projektu. Liczymy, że pasy ruchu dla rowerów da się wprowadzić również na innych drogach w Cieszynie, a w szczególności tam, gdzie jezdnie są odpowiednio szerokie a ruch duży.

Wjazd na pas ruchu dla rowerów na skrzyżowaniu al. Łyska i ul. 3 Maja. Organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu ma jeszcze ulec zmianie (w związku z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ul. Przykopa). Dlatego zaproponowaliśmy już, żeby pas dla rowerów przedłużyć przez skrzyżowanie i most aż do ścieżki rowerowej po czeskiej stronie.
Wjazd na pas ruchu dla rowerów na skrzyżowaniu al. Łyska i ul. 3 Maja. Organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu ma jeszcze ulec zmianie (w związku z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ul. Przykopa). Dlatego zaproponowaliśmy już, żeby pas dla rowerów przedłużyć przez skrzyżowanie i most aż do ścieżki rowerowej po czeskiej stronie.
Wydzielony pas dla rowerów na ul. 3 Maja w pobliżu zakładów Celmy. Pas ma szerokość 1,5 m.
Wydzielony pas dla rowerów na ul. 3 Maja w pobliżu zakładów Celmy. Pas ma szerokość 1,5 m.
Pas dla rowerów jest wytyczony tylko dla ruchu pod górę ul. 3 Maja. Rowerzyści jadący w dół poruszają się razem z ruchem ogólnym, o czym informują wymalowane na asfalcie "sierżanty".
Pas dla rowerów jest wytyczony tylko dla ruchu pod górę ul. 3 Maja. Rowerzyści jadący w dół poruszają się razem z ruchem ogólnym, o czym informują wymalowane na asfalcie “sierżanty”.
Już dzisiaj można było zauważyć, że kierowcy jeżdżą ostrożniej i starają się trzymać wyznaczonych pasów. Na uspokojenie ruchu z pewnością wpłynęły zwężenia.
Już dzisiaj można było zauważyć, że kierowcy jeżdżą ostrożniej i starają się trzymać wyznaczonych pasów. Na uspokojenie ruchu z pewnością wpłynęły zwężenia.
Zakończenie pasa ruchu dla rowerów przed rondem na Placu Wolności. Tu rowerzysta musi włączyć się do ruchu ogólnego ustępując pierwszeństwa samochodom poruszającym się po równoległym pasie.
Zakończenie pasa ruchu dla rowerów przed rondem na Placu Wolności. Tu rowerzysta musi włączyć się do ruchu ogólnego ustępując pierwszeństwa samochodom poruszającym się po równoległym pasie.
Najbardziej krytyczne miejsce na całym zmodyfikowanym odcinku. Na ostrym zakręcie w prawo 90% kierowców wjeżdża na pas dla rowerów. Większości z nich wciąż się wydaje, że ten łuk można pokonać z prędkością 40km/h. I dotyczy to nie tylko autobusów czy ciężarówek, którym faktycznie trudno się tu zmieścić, ale przede wszystkim kierowców samochodów osobowych. Mimo to wyznaczenie pasa dla rowerów i tak poprawia bezpieczeństwo w tym miejscu.
Najbardziej krytyczne miejsce na całym zmodyfikowanym odcinku. Na ostrym zakręcie w prawo 90% kierowców wjeżdża na pas dla rowerów. Większości z nich wciąż się wydaje, że ten łuk można pokonać z prędkością 40km/h. I dotyczy to nie tylko autobusów czy ciężarówek, którym faktycznie trudno się tu zmieścić, ale przede wszystkim kierowców samochodów osobowych. Mimo to wyznaczenie pasa dla rowerów i tak poprawia bezpieczeństwo w tym miejscu.
W przeciwnym kierunku namalowano tzw. sierżanty rowerowe. Chodzi o to, żeby rowerzyści jadący w dół ul. 3 Maja mieli świadomość, że pas ruchu dla rowerów dotyczy tylko przeciwnego kierunku.
W przeciwnym kierunku namalowano tzw. sierżanty rowerowe. Chodzi o to, żeby rowerzyści jadący w dół ul. 3 Maja mieli świadomość, że pas ruchu dla rowerów dotyczy tylko przeciwnego kierunku.
Pas dla rowerów jest współdzielony z przystankiem. Jeżeli w tym miejscu rowerzysta napotka autobus, powinien go ominąć zachowując szczególną ostrożność.
Pas dla rowerów jest współdzielony z przystankiem. Jeżeli w tym miejscu rowerzysta napotka autobus, powinien go ominąć zachowując szczególną ostrożność.
5 2 głosy
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Opinie w tekście
Zobacz wszystkie komentarze

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Ostatnie wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta